053-9956700 spine4all@gmail.com

קיבוע שדרתי  איחוי חוליות – Spinal Fusion

תיאור הניתוח

ניתוח קיבוע

ניתוח הקיבוע הינו מהניתוחים השכיחים המבוצעים בחולים הסובלים מכאבי גב. המטרה בניתוח זה הינו למנוע כל תנועה בין החוליות הגובלות בדיסק הניווני ועל יד כך להקל את הכאבים הנגרמים מדיסק זה. אינדיקציות לניתוח קיבוע הן כאשר יש כאב גב מכאני הנובע מאי-יציבות פתולוגית בין החוליות (למשל במצבי ניוון דיסק מתקדם, ספונדילוליסתזיס וכדומה), וכן כאשר האינדיקציה הראשונית היא לשחרור לחץ בתעלת השדרה (למשל בהיצרות תעלת השדרה).

הניתוח מבוצע בהרדמה מלאה כאשר החולה שוכב על בטנו. הניתוח מבוצע דרך חתך במרכז הגב באורך כ 10-15 ס”מ. לאחר חשיפת החלק האחורי של חוליות עמוד השדרה מוחדרים ברגים לחוליות ומחברים ביניהם במוט או פלטה מתכתית. לעיתים יוציא המנתח גם את רקמת הדיסק הנמצאת בין החוליות ויחדיר אל החלל משתל יעודי שמטרתו להגביר את היציבות בין החוליות.

במהלך הניתוח נעשה שימוש בשיתלי עצם עצמית, אלוגרפט (שתל עצם מבנק העצם), או סינטטית המוחדרים בין החוליות. לעיתים קרובות נעשה שימוש במעודדי צמיחת עצם, עם או ללא משתלים. שתלי העצם מעודדים צמיחת עצם המגשרת בין החוליות ויוצרת למעשה קיבוע ביולוגי בנוסף לקיבוע המתכתי המבוצע בניתוח.

שיעורי ההצלחה בניתוח זה גבוהים אך ההחלמה מהניתוח לרוב אורכת מספר שבועות וכרוכה בכאבים היורדים בהדרגה. לרוב כאבי הרגליים משתפרים זמן קצר לאחר הניתוח בעוד שכאבי הגב משתפרים לאורך מספר שבועות של שיקום המלווה בטיפולי פיזיותרפיה.

בית הרופאים, קניון עזריאלי רחוב ערער 9 בית שמעון קומה 3 מודיעין.

בנין המרפאות ביה"ח הרצליה מדיקל סנטר, הרצליה.

צור קשר

למידע על ניתוחי עמוד שדרה וגב, התייעצות ואבחון, אנא השאירו את פרטיכם וניצור עמכם קשר בהקדם האפשרי.

בנין המרפאות ביה"ח הרצליה מדיקל סנטר, הרצליה.